Rabu, 3 Disember 2014

Vitamin Untuk Badan Letih dan Lesu
Vitalea
Vitalea adalah multimvitamin yang mengandungi 28 jenis vitamin dan mineral. Vitalea membantu meningkatkan kesihatan dan kecergasan badan. Kandungan zat besi di dalam Vitalea membantu meningkatkan paras hemoglobin dalam darah. Hemoglobin penting untuk pengangkutan oksigen keseluruh badan. Kekurangan oksigen merupakan salah satu punca yang menyebabkan badan cepat letih dan lesu.



ESP (Energizing Soy Protein)
Salah satu penyebab badan letih dan lesu adalah disebabkan kurangnya protein dalam diet seharian kita. Diet yang tinggi karbohidrat dan gula ringkas memudahkan kita cepat mengantuk dan lesu. Karbohidrat dan gula ringkas mudah diproses menjadi tenaga. Namun begitu tenaga yang diberikan hanya dalam tempoh yang singkat. Diet yang tinggi karbohidrat dan gula ringkas juga menyebabkan kita cepat lapar. Tidak seperti protein. Protein memberikan tenaga berpanjangan dan menyebabkan kita kenyang lama. Sebab itulah ESP adalah supplement tambahan yang sangat bagus untuk membantu masalah badan cepat letih dan lesu. Hal ini disebabkan ESP mengandungi kandungan protein yang lengkap. ESP juga bebas kolesterol dan lemak tidak seperti sumber protein lain seperti daging dan ayam. ESP bukan sahaja memberikan tenaga berpanjangan, malahan menyebabkan kita berasa kenyang untuk tempoh yang lama. Haaa.. boleh kurus lah macam tu kan.



B Complex
Tahukah anda B Complex Shaklee mengandungi vitamin B yang lengkap. B complex Shaklee mengandungi Vitamin B1 (Thiamine), Vitamin B2 (Riboflavin), Vitamin B3 (Niacin), Vitamin B5 (Pantothenic Acid), Vitamin B6 (Pyridoxine), Vitamin B7 (Biotin), Vitamin B9 (Folic Acid) dan Vitamin B12 (Cyanocobalamine). Vitamin uB penting untuk keseluruhan fungsi yang baik. Vitamin B penting untuk penyaluran tenaga bagi proses metabolisme. Sebab itulah Vitamin B Complex adalah salah satu vitamin untuk badan letih dan lesu yang selalu disarankan.



CoQ Health Plus
CoQ Health Plus mengandungi coenzyme Q10 atau CoQ10. CoQ10 banyak terdapat di dalam mitokondria iaitu sel yang memainkan peranan penting dalam penghasilan tenaga. Kekurangan CoQ10 menyebabkan proses penghasilan tenaga akan terganggu dan menjadi salah satu punca badan mudah letih dan lesu. CoQ10 juga membantu meningkatkan peredaran darah.



JIka anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang vitamin-vitamin di atas, anda boleh menghubungi saya dengan cara di bawah.

Wassup :0172240027
Fb : hnf adlin

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan