Rabu, 5 November 2014

KENAPA PERLUNYA SUPPLEMENT?

[Kenapa Pengambilan penting untuk anda?]
🌿1. Pencemaran – Tahap pencemaran semakin meningkat dari hari ke hari. Tambah memburukkan keadaan apabila2 perkara yang menjadi nadi kehidupan iaitu udara yang anda hirup dan air yang kita minum juga turut tercemar, sebab tu la anda kena ambil supplement untuk menyahtoksinkan badan anda.

🌿2. Keperluan Nutrisi – Dos untuk setiap nutrisi yang diperlukan oleh tubuh adalah berbeza. Ada sebahagian nutrisi yang tubuh anda perlukan lebih berbanding nutrisi-nutrisi yang lain.

🌿3. Buah-buahan dan sayuran telah tercemar dan kurang nutrisi – Kebanyakan buah-buahan dan sayuran ditanam menggunakan racun perosak yang menyebabkan ianya telah tercemar semasa proses penanaman lagi.

🌿4. Gaya hidup – Gaya hidup masa kini adalah antara penyumbang terbesar kepada punca pelbagai penyakit. Antaranya ialah ‘fast food’ sebagai makanan ruji, rokok sebagai lambang kematangan, tidak bersenam dan lain-lain.

🌿5. Berlebihan semasa makan – Malaysia adalah negara yang mewah dengan makanan. Masalahnya kebanyakan makanan tersebut adalah yang boleh memudaratkan kesihatan. Contohnya roti canai, nasi lemak, kari dan lain-lain lagi.

🌿6. Penyerapan nutrisi – Masalah yang sering berlaku ialah apabila tubuh gagal menyerap nutrisi daripada makanan yang kita makan. Antara faktornya ialah pengambilan makanan atau minuman yang boleh mengganggu penyerapan sesuatu nutrisi.

🌿7. Kehilangan Nutrisi – Majoriti makan yang anda makan telah termusnah nutrisinya semasa proses penyediaannya lagi. Ini menyebabkan anda hanya dapat rasa lazat daripada makanan tersebut tetapi tanpa nutrisinya.

posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan